JOGA TWARZY – ĆWICZENIA

Ćwiczenie kołowrotek oczu z ręką - Joga Twarzy

5 odmładzających ćwiczeń na zmarszczki i nie tylko!

Ten artykuł to bezpłatny kurs jogi twarzy. Co powiesz na pakiet wybranych ćwiczeń, dzięki którym podarujesz sobie błogi relaks, rozluźnisz mięśnie szyi, odzyskasz świeże spojrzenie, wygładzisz zmarszczki i bruzdy, ujędrnisz skórę i uwydatnisz usta? Na pewno chcesz zadać pytanie, jak to możliwe, że kilka ćwiczeń może zdziałać cuda.

Odpowiedź jest prosta – tak działa joga twarzy, pod warunkiem, że przeznaczysz na trening 20 minut dziennie, a ćwiczenia będziesz wykonywać poprawnie i systematycznie.

Zanim jednak poznasz wybrane ćwiczenia jogi twarzy, to zyskaj cenną wiedzą na temat znaczenia techniki, oddychania oraz postawy.

A zatem do dzieła!

JOGA TWARZY – ILE ĆWICZEŃ OBEJMUJE?

Zobacz, jak ujędrnić ponad 50 mięśni twarzy!

Joga twarzy to relaksacyjny i odmładzająco-liftingujący trening mięśni twarzy, który pobudza naturalne procesy regeneracyjne na poziomie komórkowym. W efekcie dotlenia się skóra właściwa, przyspiesza mikro-krążenie, następuje wzmożona produkcja elastyny i kwasu hialuronowego oraz obudowa włókien kolagenowych.

Efekt odmłodzenia zobaczysz w lustrze już po kilku tygodniach!

Jogę twarzy można porównać do treningu na siłowni, podczas którego napinamy i rozluźniamy mięśnie, aby przeciwdziałać naturalnym procesom starzenia oraz grawitacji. Systematyczne ćwiczenia jogi twarzy zapewniają bez cienia przesady wręcz spektakularne rezultaty.

Podczas wykonywania ćwiczeń aktywujesz do pracy około 50 mięśni twarzy, które bez treningu po prostu wiotczeją. Z kolei, gdy zaczniesz trenować, to mięśnie zwiększą swoją objętość „wypychając” skórę twarzy od środka. Właśnie ten efekt można porównać do liftingu, tyle że widoczne rezultaty możesz osiągnąć bez ingerencji chirurgicznej, czy sporych wydatków na odmładzające zabiegi w salonie kosmetycznym. 

Chcesz dowiedzieć się jak, działa trening? Przeczytaj artykuł Joga twarzy na zmarszczki

JAK WYKONYWAĆ ĆWICZENIA JOGI TWARZY?

Podstawowe zasady skutecznego i bezpiecznego treningu

„Jak wykonywać ćwiczenia jogi twarzy?” – to proste pytanie, jednak odpowiedź łączy kilka wątków, a każdy z nich jest bardzo ważny, ponieważ współdecyduje o skuteczności treningu. Jeśli będziesz każdego dnia prawidłowo wykonywać ćwiczenia jogi twarzy, to rezultaty przekroczą Twoje oczekiwania.

Ale uwaga!

Popełniając błędy możesz naciągnąć ścięgna, narazić mięśnie twarzy na przeciążenia, a nawet nieprzyjemne zakwasy. Właśnie dlatego zanim przekażę Ci pakiet 5 ćwiczeń chciałabym dać Ci przydatne wskazówki, które uchronią Cię przed tymi nieprzyjemnościami, a jednocześnie zwiększą efektywność Twojego treningu.

JOGA TWARZY, A ODDYCHANIE

Czy wiesz, że joga twarzy uczy, w jaki sposób zastąpić nadmiar dwutlenku węgla natlenionym powietrzem, a technika prawidłowego oddechu to kluczowy element skutecznego treningu?

Zacznijmy jednak od początku, bo głęboki oddech jest Ci potrzebny jak… powietrze!

Nic dziwnego, że pojawia się coraz więcej szkoleń i kursów, podczas których instruktorzy pomagają opanować techniki oddechowe. Naprawdę warto się ich nauczyć, ponieważ prawidłowy i głęboki oddech ma wręcz zbawienny wpływ na nasz organizm. Dlaczego? Odpowiedź jest złożona, gdyż świadomy i głęboki oddech:

  • pomaga przezwyciężyć stres i oczyścić umysł;
  • obniża ciśnienie krwi;
  • rozluźnia napięte mięśnie;
  • dotlenia cały organizm;
  • zapewnia przypływ energii;
  • zwiększa koncentrację;
  • przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu;
  • wzmacnia układ odpornościowy.

Na pierwszy rzut oka taka lista efektów może dziwić, tym bardziej, że na co dzień większość osób nie przykłada specjalnej wagi do sposobu oddychania. To spory błąd, ponieważ oddychanie to ważna część naszego życia, a cykl wdychania tlenu i wydychania dwutlenku węgla powtarzamy około 20 tysięcy razy, czyli około 12-14 razy na minutę.

JAK ODDYCHAĆ (NIE TYLKO) WYKONUJĄC ĆWICZENIA JOGI TWARZY?

Pamiętaj o przeponie!

Proces głębokiego oddychania opiera się w znacznej mierze na pracy przepony, czyli dużego mięśnia, który oddziela Twoją klatkę piersiową od jamy brzusznej. Jeśli oddychasz głęboko, to przepona obniża się, robiąc miejsce dla płuc powiększających się w czasie wdechu. Gdy z kolei wydychasz powietrze to Twoje mięśnie brzucha unoszą przeponę w górę, aby ułatwić wypychanie powietrza z płuc.

W jaki sposób możesz sprawdzić, czy oddychasz przeponą?

Zrób prosty eksperyment!

  1. Jedną dłoń połóż tuż nad piersiami, a drugą poniżej mostka (tu właśnie znajduje się przepona).
  1. Oddychaj głęboko – jeśli podczas oddechu unosi się ku górze tylko dłoń położona na klatce piersiowej, to znaczy, że niezbyt mocno angażujesz swoją przeponę.
  1. Aby o zmienić spróbuj oddychać „brzuchem”, a tym samym dotlenisz swój organizm!

Gdy już wytrenujesz tę umiejętność, pamiętaj, aby właśnie w ten sposób oddychać podczas wykonywania ćwiczeń jogi twarzy!

Pamiętaj także, że wdychanie nosem, a wypuszczanie powierza ustami zwiększa dopływ tlenu do komórek Twojego organizmu, dlatego warto trenować także i tę naturalną umiejętność. Przyda Ci się ona podczas wykonywania ćwiczeń jogi twarzy. 

JOGA TWARZY – WŁAŚCIWA POSTAWA PODCZAS ĆWICZEŃ

Kolejny element, który współdecyduje o skuteczności ćwiczeń jogi twarzy to właściwa postawa. Zanim przekażę Ci kilka ważnych wskazówek, to zacznijmy od tego, że postawa oraz sylwetka ma ogromny wpływ na wygląd Twojej twarzy.

Zgarbione plecy, wysuwanie głowy do przodu podczas korzystania ze smartfona i długie godziny przed ekranem komputera robią swoje. Rezultatem mogą być:

☹ bolesne przykurcze mięśni,

☹ mikro-urazy,

☹pogłębienie istniejących (a nawet powstanie) poważnych wad kręgosłupa. 

Oprócz problemów zdrowotnych cierpi także Twój wygląd, ponieważ przykurcze powodują napięcia szyi i karku, które z kolei mogą:

☹ zapoczątkować lub powiększyć asymetrię twarzy;

☹ pogłębić zmarszczki;

☹ prowokować grymasy i pracę mięśni, które prowadzą  do powstawania nowych zmarszczek i bruzd.

Antidotum jest proste – wyprostuj się!

… łatwo powiedzieć, a utrzymywać właściwą pozycję to zupełnie co innego!  

Możesz zacząć od korekty swojej postawy podczas wykonywania ćwiczeń jogi twarzy.

Tym samym:

  • zwiększysz efektywność ćwiczeń,
  • wyrobisz w sobie dobre nawyki,
  • unikniesz bólu pleców i innych konsekwencji zdrowotnych;
  • odzyskasz naturalną sylwetkę.

JOGA TWARZY –  JAK PRZYJĄĆ WŁAŚCIWĄ POSTAWĘ

  1. Wyprostuj się.
  1. Unieś lekko brodę.
  1. Ściągnij łopatki.
  1. Wypręż delikatnie klatkę piersiową.

JOGA TWARZY –  BOLESNE KONSEKWENCJE NIEWŁAŚCIWEJ POSTAWY

Pamiętaj, że niewłaściwa postawa podczas wykonywania ćwiczeń jogi twarzy może narazić Cię na dyskomfort, naciągnięcie ścięgien, mikro-urazy, a nawet bolesne zakwasy.

Właśnie dlatego warto zwróć szczególną uwagę na swoją postawę w trakcie treningu. Pamiętaj także, że czynności przedstawione na rysunkach, nie zawsze łatwo przenieść do rzeczywistości – zwłaszcza w sytuacji, gdy przez długie lata przyswoiliśmy sobie cały katalog złych nawyków.  

Znacznie bezpieczniej jest opanować techniki oddychania oraz właściwą postawę, korzystając z kursu jogi twarzy online lub podczas warsztatów na żywo.

Joga twarzy – zestaw 5 ćwiczeń

A teraz najważniejsze, czyli obiecany zestaw pięciu ćwiczeń jogi twarzy!

Ćwiczenie nr 1: Rozciąganie karku

  • usuwa napięcie i stres z szyi i środkowej części pleców. Relaksuje mentalnie i fizycznie.
  1. Umieść ręce na karku
  2. Otwórz klatkę piersiową
  3. Weź 2 głębokie wdechy i wydechy
  4. Na kolejnym wdechu skieruj łokcie przed siebie, równolegle do głowy
  5. Podczas wydechu pochyl głowę pod kątem 90 stopni do podłogi
  6. Przytrzymaj tę pozę przez 10 sekund
  7. Powtórz jeszcze 2 razy
Ćwiczenie rozciąganie karku - Joga Twarzy

Ćwiczenie nr 2: akupresura oczu

  • redukuje zmęczenie oczu, rozluźnia obszar wokół oczu
  1. Zrelaksuj się, barki w dół, wyrównaj oddech
  2. Złóż ręce w pozycji „Amen”
  3. Przyłóż kciuki u nasady brwi, lekko naciskając, przytrzymaj przez 5 sekund
  4. Przesuń kciuki pod linią brwi i zatrzymaj się na środku, dociśnij przez 5 sekund
  5. Przesuń kciuk pod linią brwi na koniec, zatrzymaj się, dociśnij na 5 sekund
  6. Całość powtórz jeszcze 4 razy
Ćwiczenie akupresura oka, zatoki, zmęczone oczy

Ćwiczenie nr 3: na policzki i bruzdy nosowo-wargowe

  •  wyszczupla policzki i wygładza bruzdy nosowo-wargowe

 Zrób „dzióbek”

  1. Zrób z ust rybkę
  2. Rybka otwiera dzióbek 10 razy
  3. Wyjdź z pozy
  4. Zamknij mocno usta i wypełnij je powietrzem
  5. Popychaj powietrze do przodu w kierunku ust i przytrzymaj tak 5 sekund
  6. Wyjdź z pozy i uśmiechnij się
  7. Powtórz jeszcze 4 razy

Jeśli masz trudności ze zrobieniem rybki, pomóż sobie palcami wciskając policzki!

Ćwiczenie dmuchanie świeczki, bruzdy nosowo wargowe

Ćwiczenie nr 4: modelowanie ust

  • wzmacnia i ujędrnia usta, kształtuje je i nadaje różowy kolor, wygładza szyję
  1. Lekko unieś brodę
  2. Złóż usta w okrągły dzióbek
  3. Zamknij oczy i rozluźnij czoło
  4. Wydmuchuj powietrze 3 razy z ust
  5. Wyjdź z pozy i uśmiechnij się
  6. Powtórz jeszcze 2 razy
Modelowanie ust

Ćwiczenie nr 5: kołowrotek oczu

  • zmniejsza zmęczenie i suchość oka, zmniejsza przekrwienie i zapadanie się oczu
  1. Rozluźnij czoło, jeśli to niemożliwe połóż rękę na czole i dociśnij
  2. Otwórz oczy tak szeroko, jak to możliwe
  3. Przesuń wzrok do góry, do dołu, w lewo i w prawo
  4. Bardzo powoli zacznij zataczać wzrokiem kółka zgodnie z ruchem wskazówek zegara, wykonując pełne koło, przez około 10 sekund (3 razy 6)
  5. Wykonaj to samo ćwiczenie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara ( 3 razy 6)

Powtórz wszystko jeszcze 1 raz jeśli to możliwe

Ćwiczenie kołowrotek oczu

Joga twarzy to ponad 100 ćwiczeń, a większości z nich opanujesz wzorowo podczas moich stacjonarnych 
warsztatów w Warszawie lub kursów online.

Koniecznie przeczytaj także:

Chcesz zadać mi pytanie? Zadzwoń lub napisz!
renata@yoganatwarzach.pl   |   +48 604 167 831
Podziel się tym artykułem na Facebooku. Kliknij